Diversificar. Ampliar la base. “Una aposta estratègica per consolidar l’esdeveniment i ampliar-lo a altres àmbits de la indústria de l’entreteniment digital”, afirma el director de l’esdeveniment, Josep Antoni Llopart. La fira de videojocs de referència a la península Ibèrica ara es diu NiceOne Barcelona (N1B) i amplia l’oferta sota el concepte-paraigua —força ambigu— d’entreteniment digital.

Segons els organitzadors, conscients de les sospites que ha suscitat el canvi entre els assistents habituals, la fira no substituirà els videojocs, que —asseguren— seguiran sent “grans protagonistes del festival i els visitants podran seguir gaudint de les últimes novetats del mercat, així com de les competicions professionals de la Liga de Videojuegos Profesional (LVP)”. El que hi haurà de nou seran espais i activitats dedicats a les sèries, pel·lícules, l’anime i “altres”.

NiceOne Barcelona es farà del 28 de novembre a l’1 de desembre. Em tranquil·litza saber que seguirà incloent la RetroBarcelona, una de les potes que sustenten l’èxit de la fira. Un altre dels punts forts de la passada edició van ser les demostracions de realitat virtual i augmentada, que a la propera cita disposarà del doble d’espai, on podrem veure l’última tendència a l’Àsia en això dels esports electrònics, els jocs competitius de realitat augmentada, com HADO.

Els dubtes, amb tot, seguiran sense esvair-se fins que vegem el resultat d’aquesta nova estratègia. Els organitzadors diuen que les empreses amb les quals treballen veuen molt positivament aquest canvi i que per això s’han decidit a fer el canvi ja. De fet, si ho pensem, tots els esdeveniments de videojocs tenen expositors de diverses temàtiques friquis, així com en el Saló del Manga hi ha una gran presència d’expositors com Nintendo, per exemple. És el canvi de nom i discurs el que genera desconfiança; que vulgui ser referent de tot l’entreteniment i de cap parcel·la en concret. Penso que havent-hi tants esdeveniments per a cada temàtica (còmic, manga, sèries, cinema…) a Barcelona, té més sentit erigir-se com a referent absolut d’un dels àmbits, més encara tenint en compte que els videojocs són el principal entreteniment del nostre temps. Però m’imagino que la idea és diversificar per arrossegar tant públic com sigui possible, desbancant tota la resta d’esdeveniments, com ha fet el Mobile World, on els mòbils han perdut protagonisme.

Barcelona Games World no ha parat d’acumular èxits en només tres anys, de manera que els seus responsables mereixen un vot de confiança. En qualsevol cas, els desitgem sort i encerts, i que la jugada els surti bé.