0KjCAo8xZ1Y

L’any 1983, una gràfica com la de Dragon’s Lair era més que un somni fet realitat: era el futur que apareixia per sorpresa, molt abans del que tocava. A més de lluir de manera espectacular, conceptualment també era molt avançat, doncs demostrava que els videojocs podien construir-se al voltant d’estètiques diferents i que no tot havien de ser imatges pixelades. En el cas que ens ocupa, la influència del món de l’animació era evident. Dragon’s Lair també va ser precursor del boom de la il·lustració i de les seves infinites estètiques aplicades als videojocs, una de les revolucions que ha viscut la indústria aquests últims anys, especialment de la mà dels estudis independents. La qüestió és escatir si Daragon’s Lair és alguna cosa més que una cara bonica. Vet aquí la gran diferència amb el món audiovisual: els videojocs s’han de poder jugar, no només mirar.

DesenvolupadoraDigital Leisure, RDI Video Systems, Starcom
EditoraDigital Leisure
Any1983
PlataformesMúltiple
GènerePel·lícula interactiva