Arriba l’època de l’any en la qual professionals de primera línia de la indústria del videojoc d’arreu del món venen al Gamelab Barcelona. Del 26 al 28 de juny, la quinzena edició d’aquest Congrés Internacional de Videojocs i Oci Interactiu serà un espai de debat sobre les tendències del sector i una oportunitat pels negocis. El congrés no és una fira per al gran públic, sinó un fòrum d’alt nivell orientat principalment a desenvolupadors, inversors, acadèmics i mitjans de comunicació que ronda el miler d’assistents.

La convergència entre el consum i les narratives audiovisuals —en ple auge de les plataformes de televisió a la carta— i les noves formes de consum i expressió dels videojocs —amb la irrupció de Stadia o les ficcions interactives de Netflix— serà un dels temes centrals que vol abordar aquesta edició juntament amb la representació de la diversitat i la inclusió de tota mena de públics al món dels videojocs, també d’aquelles persones que tenen problemes d’accessibilitat o les que qui estan excloses per falta de recursos.

Per a parlar d’aquests i altres temes vindran personalitats com Peter Molineux (creador de Fable, Theme Park, Populous, etc), Cory Barlog (God of War), David Cage (Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human), Randy Pitchford (Half-Life, Halo, Borderlands), probablement els noms més coneguts d’un planter de ponents extens i divers que també inclou el creador de PUBG, Brendan Greene, que va donar peu a la moda dels battle royale; Katie Scott (dissenyadora de FIFA, Battlefield i Need for Speed); Alex Evans (desenvolupador de Dreams, Little Big Planet); el creador de Prince of Persia, Jordan Mechner; els tres responsables de Nomada Studio (GRIS) i el guru indie Rami Ismail, entre d’altres.

A Lúdica us explicarem què s’hi diu i quins seran els guanyadors dels Premis Nacionals de la Indústria del Videojoc. El congrés també disposa d’una àrea d’exhibició pels estudis independents espanyols a la qual tenim intenció de passar-hi a descobrir jocs en desenvolupament.

La indústria catalana, una de les líders del sud d’Europa

Foto de la presentació sobre la indústria del videojoc a Catalunya.

Tant els organitzadors principals de Gamelab, Iván Fernández Lobo i Gonzo Suárez, com Miquel Curanta, director del Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i Matilde Villaroya, directora general de Industria de la Generalitat, van fer èmfasi en l’enorme impacte econòmic dels videojocs durant la roda de premsa prèvia a la conferència.

Segons recull el Llibre Blanc de la indústria Catalana del Videojoc 2018, que elabora l’ICEC i DEV, des del 2012 al 2018 s’ha duplicat el nombre d’empreses, s’ha quintuplicat la facturació (de 70M € a 367M €) i s’ha triplicat el nombre de persones ocupades (2.987 el 2018). Així mateix, hem sabut que s’ha creat la Taula del Videojoc, que involucra sis departaments de la Generalitat per a impulsar la indústria amb visió estratègica.