La setzena edició del congrés de videojocs més important del país, que de forma excepcional es farà per emissió en línia del 23 al 25 de juny i amb accés gratuït (llevat dels serveis per a professionals del sector) a la pàgina web oficial, comptarà amb ponents de màxim nivell de la indústria del videojoc mundial.
El vicepresident de Gaming de Microsoft, Phil Spencer, conversarà amb el periodista de The New York Times Seth Schiesel sobre la nova generació de consoles. Spencer és la cara visible de Xbox des de fa vint anys i ha participat en el llançament de les darreres consoles i de grans títols de la marca com Halo, Gears of War o Forza Motorsport. Això serà dimecres 24 de juny a les 18 h.
Just una hora abans, l’altre pes pesant de la indústria, però de la competència directa, Mark Cerny, arquitecte de la nova PlayStation 5, coprotagonitzarà la xerrada titulada “el camí a la direcció creativa” amb Ken Levine, conegut per dirigir la sèrie BioShock, així com per haver treballat en Thief: The Dark Project i System Shock 2, i que ara és director creatiu i cofundador de Ghost Story Games (anteriorment conegut com a Irrational Games).
Una altra figura clau de Sony que serà ponent al Gamelab 2020 és Shawn Lyden, que va liderar tot el desenvolupament de programari propi de PlayStation com a màxim responsable de Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, a més de supervisar tretze estudis a Europa, el Japó i els Estats Units. Ha estat part de la creació de videojocs insígnia de PlayStation com Horizon Zero Dawn, The Last Guardian, Uncharted i God of War.
Podrem veure també Tim Schafer, fundador i director de l’estudi Double Fine Productions —ara part de Xbox Games Studios—, responsable de Psychonauts, Brütal Legend, Costume Quest, Kinect Party, The Cave i Massive Chalice. Abans de Double Fine, Schafer va ser Cap de Projecte a LucasArts, on va ser el responsable de diversos clàssics d’aventura per a PC com Grim Fandango, Full Throttle i Day of the Tentacle, i va treballar com a escriptor i assistent de disseny als mítics The Secret of Monkey Island i Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge.
Altres noms destacats de l’edició d’enguany del Gamelab són Mark Rosewater, dissenyador principal del famós joc de cartes Magic: the Gathering, tot un fenomen de masses originat el 2003 que no para d’evolucionar i adaptar-se a diversos mitjans com la literatura i els videojocs; i Hugo Martin i Marty Stratton, director i productor executiu respectivament de Doom Eternal.
Expositors virtuals
El Gamelab compta sempre amb un espai dins del recinte de l’esdeveniment en el qual els desenvolupadors indies espanyols tenen l’oportunitat de mostrar les seves noves creacions i fer negocis amb representants de grans empreses del videojoc. Enguany, però, aquest espai anomenat Indiehub serà substituit per un mercat virtual en el qual projectes finalitzats o en desenvolupament d’estudis espanyols i llatinoamericans tindran l’oportunitat de reunir-se virtualment amb inversors, productors i distribuïdors.
Programa complet del Gamelab 2020
DIMARTS 23
Hora | Auditori | Sala Academy | |
---|---|---|---|
09.30 | Ceremonia de apertura, Gamelab Live 2020 Ivan Fernández Lobo & Elena Garrán | ||
10.00 | Diversifica tus habilidades: El arma secreta de American McGee American McGee | Moonlighter: De cero a héroe. Javi Giménez Aznar | |
11.00 | La formación y la industria: una llamada a la colaboración Tracy Fullerton & Gonzalo Frasca | Programador eficiente++: Ejemplos ( y anti ejemplos) Jose Raluy | |
12.00 | Retos actuales para los desarrolladores de videojuegos Minh Le & Charlie Cleveland & Alvaro Azofra & Dino Patti & Rami Ismail | Los caminos del artista Susana Broullón Costas | |
13.00 | Encontrar el alma de un juego Tim Willits & Chris Morris | Un vistazo al mundo de QA Lucas Felden | |
15.00 | La magia del diseño de juegos Mark Rosewater | Diseño de experiencias interactivas alternativas Alba Iniesta | |
16.00 | Experiencia, eficiencia y autoría: Una conversación sobre la evolución de la narrativa en el diseño de juegos Richard Lemarchand & Ian Dallas & Hannah Nicklin & Chella Ramanan | Mermelada de Mango: 5 años en la cocina Mariona Valls Porta | |
17.00 | ¿Hacia dónde vamos? Shawn Layden & Dean Takahashi | Porting de videojuegos: Por qué nunca es solo pulsar un botón Miguel Angel Horna | |
18.00 | Debate sobre periodismo de videojuegos Kotaku, Polygon, Rolling Stone, Variety |
DIMECRES 24
Hora | Auditori | Sala Academy |
---|---|---|
09.30 | Apertura Ivan Fernandez Lobo & Elena Garrán | |
10.00 | Cómo encontrar al próximo triunfador europeo de los videojuegos David Gardner & Alexis Bonte & Ian Livingstone | Portafolio en Concept art Igor Heras |
11.00 | Publishers actuales: construyendo una relación única entre desarrollador y publishers Samuel Lee & Debbie Bestwick & Eduardo Aparicio & Terence Mosca | De pecados y penitencias: así concebimos Blasphemous Enrique Colinet Morales |
12.00 | Cómo Crossfire se convirtió en el Nº 1 global de los juegos shooters en primera persona Ina Jang & Dean Takahashi | Fundamentos de IA en videojuegos Gema Parreno Piqueras |
13.00 | El camino creativo hacia Doom Eternal Hugo Martin & Marty Stratton & Matt Castle | Del estudio a los jugadores: La relación con la prensa Marta Trivi |
15.00 | Cruce de narrativas: Nuevos horizontes Kiki Wolfkill & Amy Hennig & Jordan Vogt-Roberts | Bandas sonoras y multimedia: Construyendo mundos a través de la música Isabel Royán |
16.00 | Reflexiones sobre Cyberpunk Mike Pondsmith & Brian Crecente | La tecnología detrás de un frame Lucas González Hernanz |
17.00 | El rol siempre cambiante del Director Creativo Ken Levine & Mark Cerny | |
18.00 | Keynote de Gamelab 2020: Al borde de la nueva generación Phil Spencer, responsable máximo de XBox en el mundo | |
19.00 | El rol de los Videojuegos en la sociedad post-COVID Sesión extra | |
20.00 |
Dijous 25
Hora | Auditori | Sala Academy |
---|---|---|
09.30 | Apertura Ivan Fernandez Lobo & Elena Garrán | |
10.00 | Blockchain: Explorando las oportunidades para los videojuegos Sebastien Borget & Nicolas Pouard & Robby Yung & Caty Tedman | Optimización en UE4 para gente no muy técnica Mario Palmero |
11.00 | Cloud Gaming: Dos perspectivas de futuro Jacob Navok & Asher Kagan & Mike Fischer | Llamémoslo postmortem Gala M. García |
12.00 | Construyendo una compañía de éxito internacional desde Latinoamérica Max Cavazanni & Maarten Noyons | De estudiante a profesional: Una guía de supervivencia David León Molero |
13.00 | Qué pueden aprender los creadores, las marcas y la industria de la Comunidad Roblox sobre el futuro de los juegos y el entretenimiento Craig Donato & John Gaudiosi | Proceso de concept art en videojuegos Mercedes Rodrigo Miranda |
15.00 | Cómo crear un mercado de E-sports multimillonario Mike Sepso & Nicolaj Nyholm & Sergi Mesonero | Sonido en un videojuegos: Perfiles involucrados, fases, recursos y cómo trabajar mejor todos juntos Rubén Rincón García |
16.00 | Acercar distancias entre desarrolladores y creadores Alvaro845 & Fukuy | How to Fall Fast – Applying the Fundamentals of Prototyping to Fall Guys: Ultimate Knockout Joe Walsh |
17.00 | Gala de los premios Gamelab Live 2020 |