Què ens espera al Gamelab Live 2020

Què ens espera al Gamelab Live 2020

La setzena edició del congrés de videojocs més important del país, que de forma excepcional es farà per emissió en línia del 23 al 25 de juny i amb accés gratuït (llevat dels serveis per a professionals del sector) a la pàgina web oficial, comptarà amb ponents de màxim nivell de la indústria del videojoc mundial.

El vicepresident de Gaming de Microsoft, Phil Spencer, conversarà amb el periodista de The New York Times Seth Schiesel sobre la nova generació de consoles. Spencer és la cara visible de Xbox des de fa vint anys i ha participat en el llançament de les darreres consoles i de grans títols de la marca com Halo, Gears of War o Forza Motorsport. Això serà dimecres 24 de juny a les 18 h.

Just una hora abans, l’altre pes pesant de la indústria, però de la competència directa, Mark Cerny, arquitecte de la nova PlayStation 5, coprotagonitzarà la xerrada titulada “el camí a la direcció creativa” amb Ken Levine, conegut per dirigir la sèrie BioShock, així com per haver treballat en Thief: The Dark Project i System Shock 2, i que ara és director creatiu i cofundador de Ghost Story Games (anteriorment conegut com a Irrational Games).

Una altra figura clau de Sony que serà ponent al Gamelab 2020 és Shawn Lyden, que va liderar tot el desenvolupament de programari propi de PlayStation com a màxim responsable de Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, a més de supervisar tretze estudis a Europa, el Japó i els Estats Units. Ha estat part de la creació de videojocs insígnia de PlayStation com Horizon Zero Dawn, The Last Guardian, Uncharted i God of War.

Podrem veure també Tim Schafer, fundador i director de l’estudi Double Fine Productions —ara part de Xbox Games Studios—, responsable de Psychonauts, Brütal Legend, Costume Quest, Kinect Party, The Cave i Massive Chalice. Abans de Double Fine, Schafer va ser Cap de Projecte a LucasArts, on va ser el responsable de diversos clàssics d’aventura per a PC com Grim Fandango, Full Throttle i Day of the Tentacle, i va treballar com a escriptor i assistent de disseny als mítics The Secret of Monkey Island i Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge.

Altres noms destacats de l’edició d’enguany del Gamelab són Mark Rosewater, dissenyador principal del famós joc de cartes Magic: the Gathering, tot un fenomen de masses originat el 2003 que no para d’evolucionar i adaptar-se a diversos mitjans com la literatura i els videojocs; i Hugo Martin i Marty Stratton, director i productor executiu respectivament de Doom Eternal.

Expositors virtuals

El Gamelab compta sempre amb un espai dins del recinte de l’esdeveniment en el qual els desenvolupadors indies espanyols tenen l’oportunitat de mostrar les seves noves creacions i fer negocis amb representants de grans empreses del videojoc. Enguany, però, aquest espai anomenat Indiehub serà substituit per un mercat virtual en el qual projectes finalitzats o en desenvolupament d’estudis espanyols i llatinoamericans tindran l’oportunitat de reunir-se virtualment amb inversors, productors i distribuïdors.

Programa complet del Gamelab 2020

DIMARTS 23

HoraAuditoriSala Academy
09.30Ceremonia de apertura, Gamelab Live 2020
Ivan Fernández Lobo & Elena Garrán
10.00Diversifica tus habilidades: El arma secreta de American McGee
American McGee
Moonlighter: De cero a héroe.
Javi Giménez Aznar
11.00La formación y la industria: una llamada a la colaboración
Tracy Fullerton & Gonzalo Frasca
Programador eficiente++: Ejemplos ( y anti ejemplos)
Jose Raluy
12.00Retos actuales para los desarrolladores de videojuegos
Minh Le & Charlie Cleveland & Alvaro Azofra & Dino Patti & Rami Ismail
Los caminos del artista
Susana Broullón Costas
13.00Encontrar el alma de un juego
Tim Willits & Chris Morris
Un vistazo al mundo de QA
Lucas Felden
15.00La magia del diseño de juegos
Mark Rosewater
Diseño de experiencias interactivas alternativas
Alba Iniesta
16.00Experiencia, eficiencia y autoría: Una conversación sobre la evolución de la narrativa en el diseño de juegos
Richard Lemarchand & Ian Dallas & Hannah Nicklin & Chella Ramanan
Mermelada de Mango: 5 años en la cocina
Mariona Valls Porta
17.00¿Hacia dónde vamos?
Shawn Layden & Dean Takahashi
Porting de videojuegos: Por qué nunca es solo pulsar un botón
Miguel Angel Horna
18.00Debate sobre periodismo de videojuegos
Kotaku, Polygon, Rolling Stone, Variety

DIMECRES 24

HoraAuditoriSala Academy
09.30Apertura
Ivan Fernandez Lobo & Elena Garrán
10.00Cómo encontrar al próximo triunfador europeo de los videojuegos
David Gardner & Alexis Bonte & Ian Livingstone
Portafolio en Concept art
Igor Heras
11.00Publishers actuales: construyendo una relación única entre desarrollador y publishers
Samuel Lee & Debbie Bestwick & Eduardo Aparicio & Terence Mosca
De pecados y penitencias: así concebimos Blasphemous
Enrique Colinet Morales
12.00Cómo Crossfire se convirtió en el Nº 1 global de los juegos shooters en primera persona 
Ina Jang & Dean Takahashi
Fundamentos de IA en videojuegos
Gema Parreno Piqueras
13.00El camino creativo hacia Doom Eternal
Hugo Martin & Marty Stratton & Matt Castle
Del estudio a los jugadores: La relación con la prensa
Marta Trivi
15.00Cruce de narrativas: Nuevos horizontes
Kiki Wolfkill & Amy Hennig & Jordan Vogt-Roberts
Bandas sonoras y multimedia: Construyendo mundos a través de la música
Isabel Royán
16.00Reflexiones sobre Cyberpunk
Mike Pondsmith & Brian Crecente
La tecnología detrás de un frame
Lucas González Hernanz
17.00El rol siempre cambiante del Director Creativo
Ken Levine & Mark Cerny
18.00Keynote de Gamelab 2020: Al borde de la nueva generación
Phil Spencer, responsable máximo de XBox en el mundo
19.00El rol de los Videojuegos en la sociedad post-COVID
Sesión extra
20.00

Dijous 25

HoraAuditoriSala Academy
09.30Apertura
Ivan Fernandez Lobo & Elena Garrán
10.00Blockchain: Explorando las oportunidades para los videojuegos
Sebastien Borget & Nicolas Pouard & Robby Yung & Caty Tedman
Optimización en UE4 para gente no muy técnica
Mario Palmero
11.00Cloud Gaming: Dos perspectivas de futuro
Jacob Navok & Asher Kagan & Mike Fischer
Llamémoslo postmortem
Gala M. García
12.00Construyendo una compañía de éxito internacional desde Latinoamérica
Max Cavazanni & Maarten Noyons
De estudiante a profesional: Una guía de supervivencia
David León Molero
13.00Qué pueden aprender los creadores, las marcas y la industria de la Comunidad Roblox sobre el futuro de los juegos y el entretenimiento
Craig Donato & John Gaudiosi
Proceso de concept art en videojuegos
Mercedes Rodrigo Miranda
15.00Cómo crear un mercado de E-sports multimillonario
Mike Sepso & Nicolaj Nyholm & Sergi Mesonero
Sonido en un videojuegos: Perfiles involucrados, fases, recursos y cómo trabajar mejor todos juntos
Rubén Rincón García
16.00Acercar distancias entre desarrolladores y creadores
Alvaro845 & Fukuy
How to Fall Fast – Applying the Fundamentals of Prototyping to Fall Guys: Ultimate Knockout
Joe Walsh
17.00Gala de los premios Gamelab Live 2020