Indie Dev Day 2, un pas en ferm

No ha estat un dia, sinó dos. L’organització ha apostat enguany per duplicar l’Indie Dev Day en durada i oferta d’activitats. D’una banda hi havia els expositors d’estudis o desenvolupadors individuals que mostraven els seus videojocs a un públic curiós (podeu veure’ls tots al web), així com alguns venedors de consoles i jocs retro o estands de centres de formació; d’altra banda, hi havia dos espais per a fer-hi xerrades. En un extrem de la terrassa hi havia una zona de descans amb una paradeta de tacos i serveis de bar on poder seure i gaudir de les sessions d’uns incombustibles punxadiscos.

Dissabte la terrassa del Canòdrom va quedar petita de la gentada que s’hi amuntegava; diumenge s’hi podia passejar sense embossos i, tot i la pluja, hi havia força gent. En total s’han fet vint-i-set xerrades, la majoria enfocades a compartir coneixements entre desenvolupadors independents, la qual cosa és especialment útil per als estudiants i desenvolupadors novells. Algunes de les xerrades eren de tipus didàctic, altres eren taules rodones on bolcar experiències o d’iniciatives per enfortir la comunitat de desenvolupadors independents. També hi ha hagut un bon grapat d’exposicions de projectes periodístics no professionals i la presentació del llibre Revolución Indie (Ed. Héroes de Papel), de Manuel Delgado i Jonathan León.

La qualitat de les xerrades ha estat irregular i han repetit alguns ponents propers als organitzadors, segurament perquè hi havia necessitat d’omplir el programa. Per ser justos, no podem esperar que vinguin gaires ponents, especialment de fora de Barcelona, si no se’ls pot retribuir; recordem que l’entrada era de franc i els preus del bar no eren cars. El fet que sigui un esdeveniment gratuït i que es poguessin veure les xerrades fetes a la sala principal a Twitch fan palès l’esforç de l’organització per garantir l’accés a l’esdeveniment per sobre dels diners i la distància. Un altre fet lloable és la notable representació femenina, clau per no perpetuar l’estereotip de què els videojocs són un àmbit masculí i donar visibilitat a les desenvolupadores.

La nit de dissabte va culminar amb una quedada a l’Ovella Negra de Marina i el diumenge es va tancar l’esdeveniment amb un repartiment de premis a desenvolupadors i a comunicadors. L’Indie Dev Day, que ja es podria dir “Indie Dev Weekend”, va camí de consolidar-se com a cita clau del circuit d’esdeveniments de videojocs a Catalunya, si bé l’objectiu és l’àmbit espanyol. Amb aquesta segona edició s’ha fet un salt qualitatiu que permet augurar-ne una tercera ben potent si el grup organitzador segueix posant-hi tantes energies.