La indústria del videojoc factura cada any, i des de fa uns quants, més que la resta d’indústries culturals juntes. És una dada que s’ha donat moltes vegades, però que segueix sorprenent a molts. I és que, sovint, només amb termes econòmics es convenç a gent aliena als videojocs que aquests són rellevants. Perquè el videojoc encara no ha adquirit el reconeixement públic de producte cultural; tot just s’està començant a legitimar fora de l’entorn dels aficionats i professionals. Això, per sort, està canviant.

A Lúdica ho tenim clar, el videojoc és un mitjà d’expressió artística. És cultura, amics. I com passa amb la televisió, hi ha productes de qualitat i altres de quasi nocius, però el mitjà en si no s’ha de condemnar. A part de l’evolució tècnica que ens ofereix uns gràfics ultrarealistes i la realitat virtual, es creen nombroses propostes que demostren que el mitjà està madurant, per la diversitat d’enfocaments i temes que es tracten, i que s’està obrint a tota mena de públics. La crítica cultural de videojocs també s’ha fet adulta. És imprescindible per posar les obres en context, per extreure’n reflexions sobre el fons i la forma, per generar debat i criteri, així com per recomanar aquells videojocs que destaquen sobre l’aclaparadora oferta anual. Cal, doncs, una crítica a l’alçada per entendre i gaudir millor dels videojocs.

Posem en marxa Lúdica després de més d’un any de gestació amb la il·lusió de poder exercir d’aquesta nova crítica i també d’informar sobre què es fa al nostre país. Catalunya acull el 31% de les empreses del sector espanyol, i el que és més important: la meitat del que es factura i dels treballadors (font: DEV). Malgrat això, gairebé no hi ha mitjans especialitzats catalans. Ens interessa més el que es fa aquí a Barcelona que qui guanya els Game Awards i preferim un joc independent original a l’enèsima tendència. A través dels nostres continguts cobrirem temes sense pressa i amb profunditat, sempre posant la qualitat per sobre la quantitat.

Per fer possible que Lúdica compleixi el que ens hem proposat cal aconseguir un mínim d’ingressos per compensar les hores que hi dediquem. Hem optat per deixar que el públic decideixi si Lúdica ha de ser viable i fins a on pot créixer. Oferim diversos nivells de subscripció a través de l’Aixeta per accedir a continguts exclusius i avantatges, com el videoblog de la redacció, l’accés anticipat a continguts prèmium i sortejos de videojocs.

Sabem que encara costa assumir que el periodisme no és gratis i que competim amb altres projectes que són tant o més dignes de la teva cartera. Per això mateix, Lúdica creixerà per fases segons els ingressos que tinguem. La lògica és clara: com més diners, més dedicació i, per tant, més i millors continguts. El nostre primer objectiu per seguir endavant és arribar als 300 € mensuals, la fase Alfa. Et toca a tu decidir si hi hem d’arribar.